Examenmuziek deel 2: de laatste loodjes

Hoe ging dat gezegde ook alweer? De laatste loodjes wegen het zwaarst?

Wel dat geldt dan zeker voor mijn laatste examen, namelijk media-ethiek!

Een vak dat ik wegens tijdgebrek (en ook een beetje omdat ik de leerstof onderschat heb. Schaam op mij dat ik na bijna 3 jaar unief nog altijd niet geleerd heb een vak niet te onderschatten!) nog niet bekeken heb voor de examenperiode, met het gevolg dat ik nu zit te blokken als een gek en tot overmaat van ramp dient er ook nog een paper geschreven te worden!

De cursus heb ik ondertussen al onderlijnd en toch al eens aandachtig doorgenomen (hierbij wil ik mijn liefde betuigen aan mijn potje koffie dat mij meermaals heeft voorzien van de nodige caffeïnekick) en ondertussen ben ik al aan de paper begonnen. Maar daar zit juist het probleem: ik heb namelijk nogal de neiging om teveel te willen schrijven. Dit terwijl de prof 1 à 2 blz voldoende vindt. Ik denk dat je wel kan zeggen dat ik qua schrijven een dieseltje ben, ik kom traag op gang maar eens ik begonnen ben…ho maar!

Daarnaast komt er nog bij dat er eigenlijk een iet of wat kritische mening wel geapprecieerd wordt. Gevolg: ik in al mijn dieselmotorigheid die op den duur marxistische trekjes krijg: bovenbouw! onderbouw! contradictorisch vrijheidsideaal! VALS BEWUSTZIJN! WAAAAAAAAAAAAH!!!!! Ik steek het op de caffeïne-overdosis (bij deze trek ik mijn liefdesbetuiging aan mijn koffiepotje terug). Morgen toch maar eens nalezen en hier en daar een iets meer genuanceerde kritiek schrijven…

En nu tot het punt van deze post komen: enkele liedjes uit mijn laatste examenmuzieklijstje!

Telepopmusik – Breathe

Apocalyptia – Epilogue (relief)

Aqualung – Good times gonna come

Common – I want you

En dan nog enkele meezingers voor in de pauze:

Chicago soundtrack – Roxie

Soko – I’ll kill her

The Cardigans – You’re the storm

Geef een reactie

