In Flight Entertainment

Net zoals het merendeel van de studenten geniet ik nu van een welverdiende vakantie.

Of ja..vakantie, eerder een familiebezoek in Thailand waar handig gebruik van wordt gemaakt om eens van een tropisch klimaat te genieten. Dat betekende dus 11uur lang op een vlieger zitten. Met weinig beenruimte en een grote dosis verdraagzaamheid voor je medepassagier (bleitende koters, de toerist die zoveel mogelijk wil profiteren van de ‘complimentary drinks’ vooral van de alcoholische,…)

Omdat 11uur nogal lang is boekt ons pa meestal een vlucht met een tussenstop zodat we eventjes op begane grond de beentjes kunnen strekken. Dit jaar werd het een stop in Abudhabi (spelling?) en vlogen we met Etihad Airways (de nationale stalen vogels van de Arabische Emiraten). Hoewel de vlucht nu in twee werd gesplitst, is dat nog altijd een aardig stukje vliegen. Gelukkig hebben lange afstandsvliegers tegenwoordig een entertainment programma om de passagier bezig te houden. Het pakketje bevat meestal muziek, films en games die men kan afspelen a.d.h.v. een afstandsbediening in de armleuning met een individueel schermpje op de achterkant van de zetel voor je.

Ik als filmfanaat heb mij natuurlijk duchtig geamuseerd met filmpjes zien. Dit zijn de films die ik deze vlucht heb gezien:

Charlie and the Chocolate Factory: Een Tim Burtonfilm die ik nog niet gezien heb (schaam op mij als fervente Burtonfan). Johnny Depp legt zoals altijd een  geweldige acteerprestatie neer met enkele geweldige oneliners ( “Everything in this room is eatable, even *I’m* eatable! But that is called “cannibalism,” my dear children, and is in fact frowned upon in most societies.”). De Oompa Loompa’s vond ik minder geweldig, de latex pakjes vond ik toch minder leuk dan de originele verfilming van 1971.

27 Dresses: Een chickflick met enkele grappige scenes. Niet meer en niet minder. Katherine Heigl in onmogelijk lelijke bruidsmeisjesjurken.

Penelope: Een hedendaags sprookje over een meisje dat door de familievloek met een varkenssnuit wordt geboren. De vloek kan slechts opgeheven worden als ze trouwt met iemand van haar eigen stand. Een mooi verhaal dat zowel jong als oud zal bekoren. Ik heb er zelfs bij moeten huilen (lees: tranen inslikken om bedenkelijke blikken van de stewardess in jouw richting te voorkomen). Christina Ricci is eigenlijk heel schattig met haar varkenssnoetje.

Geef een reactie

