Koning Zeevrucht

Ik ben al enkele daagjes terug van mijn familiebezoek/reisje naar het land van de glimlach.

Na het bekomen van de jetlag vond ik dat het wel eens tijd werd om jullie eens te vertellen wat ik juist allemaal heb uitgestoken (behalve de obligatoire familiebezoekjes met distant relatives die perse eens je haar willen aanraken voor god weet welke reden en voor de zoveelste keer willen opmerken dat ik toch zo mooi wittekes ben, in tegenstelling tot hier waar ze u liever ‘schoon bruin’ zien).

De ouders en mezelve hebben eerst een weekje vakantie genomen in Pattaya. Dat is een stad aan de oostkust van de Thaise golf. Het ligt op ongeveer een tweetal uur rijden van Bangkok, met als gevolg dat bewoners van de hoofdstad er wel eens een weekendje komen vertoeven. Daarnaast is het ook een zeer geliefde plek voor toeristen, in vele gevallen voor de vele bars met “dames” in Walking Street. Toch werkt Pattaya sinds enkele jaren aan haar imago en probeert ook een vakantieoord voor gezinnen te zijn. De kuststad weet op bijzondere manier het evenwicht tussen deze twee, toch wel heel verschillende doelgroepen te behouden.

Walking street is de wandelstraat (ik denk dat een puberale ‘ja duh!’ hier wel op zijn plaats is) in het verlengde van Beach Road. ’s Nachts is het dé uitgaansbuurt bij uitstek. Naast de bars vind je er ook veel restaurants die zeevruchten (duh!) bereiden. En aangezien gezin Lievil fervente visvreters zijn, hebben we ons daar een restaurantje uitgezocht. Dat werd King Seafood.

En met They are still swimming menen ze het ook. Net zoals bij de andere visrestaurants bestaat de inkomsthal van King Seafood uit een hoop aquariums waar de vissen en kreeften lustig rondzwemmen tot jij zegt ‘I want that one!’. Een halfuurtje later bevindt het beestje zich lekker gebakken en overgoten met een sausje naar keuze op jouw bord.

Ik had ineens goesting in kreeft, en ik kreeg verdorie kreeft. Spijtig genoeg zaten ze juist die dag niet rond te dobberen in een fishtank maar lagen ze gewoon op ijs. Toch heeft mijn Lobster Thermidor (lees: kreeft bereidt met room en kaas) mij zeer gesmaakt. Spijtig voor jullie kwam ik pas op het gedacht er een foto van te trekken nadat ik hem reeds half verorberd had. Zoals jullie kunnen zien is het nogal een kreeft, maar dat was de kleinste die ze hadden, gelukkig kan je vragen om de overschot in een zakje te steken. Gevolg: Lievil mocht nog een tweede dag kreeft smullen en vond dat ab-so-luut niet erg!

Geef een reactie

