Sanctuary of Truth

Tijdens het weekje Pattaya hebben we het Sanctuary of Truth bezocht. Dat is een tempel volledig gebouwd uit hout. De indrukwekkende constructie bevat houten versieringen en beelden uit de oosterse mythologieën. Voor verdere details over de filosofie achter het Sanctuary of Truth kan je best eens naar de website gaan.

Natuurlijk had ik mijn kodaksken bij om jullie een beeld te schetsen van dit prachtige bouwwerk. Observe!

Dit is het eerste beeld dat je ziet van de tempel. Als je de houten trap (doe niet zoals ik en kijk in godsnaam niet tussen de houten treden naar de grond) afdaalt kom je bij een dolfijnshow en een traditionele dansshow, waarover meer later.

Vanuit het SoT heb je een mooi uitzicht op de zee. Het is namelijk gelegen aan een stukje strand dat nog niet bezoedeld door het toerisme.

Een van de vele prachtstukken in de tempel

Omdat het SoT nog niet helemaal af is, moeten bezoekers een bouwvakkershelm dragen uit veiligheid. Hoewel ik het nut van zo’n helm niet zie als er een blok teakhout (en dan bedoel ik echt een blok) op je hoofd valt. Daarnaast heb ik ook ontdekt dat zulke helmen niet gemaakt zijn voor bolle hoofdjes zoals die van mezelve. Tussen de foto’s door bracht ik de tijd door met helmworstelen.

3 responses to this post.

  1. Posted by Frederik on 1 augustus 2008 at 6:31 pm

    Een waarom heeft er niemand een foto gemaakt van jou, met bouwvakkershelm op. Daar had ik zelf geld voor gegeven🙂 hahahaha

    Beantwoorden

  2. Posted by lievil on 1 augustus 2008 at 6:33 pm

    Omdat ik vakkundig het kodaksken heb ingepalmd. (En durf er geen te trekken als wij daar ooit verzeild geraken)

    Beantwoorden

  3. Prachtige streek met boeiende architectuur. je heeft dit mooi weer.

    Beantwoorden

Geef een reactie

