Bonjour Croque-monsieur?

Het bestaat ondertussen al een tijdje maar het moet mij toch van het hart: die instant croque-monsieurs van Herta!

Welke oen is op dat idee gekomen?! Of nog beter: welke oen koopt dat in ’s hemelsnaam?! Begrijp mij niet verkeerd, ik snap best wel dat mensen een magnetronmaaltje nuttigen na een harde werkdag en dat men überhaubt geen goesting heeft om dan nog achter een kookfornuis te staan. Sommige magnetronmaaltjes zijn nog best te vreten. Zelf ben ik wel fan van de lasagnes van Come a casa maar dat geheel terzijde.

Ik wil gewoon zeggen, hoe tam ben je wel niet als je een croque uit het pakje klaarmaakt? Het kost je verdorie nog geen 5 minuten om je brood te beboteren en er sneetjes kaas en hesp op te mikken! Ik kan er persoonlijk écht niet bij dat Herta zoiets op de markt brengt en erger mij dus mateloos aan de croque-reclame die momenteel op mijn schermpje met de bewegend beelden verschijnt. Nu, de Toast Up snackjes kan ik nog enigzins snappen, ik zou persoonlijk ook niet weten hoe ik een toastje met bolognaisesaus of ham en kaassaus in een broodrooster kan proppen zonder dat ik met een smosboel zit.

Herta is niet de enige die een markt ziet in instant croque-monsieurs. Ik bladerde eens lustig door de reclamefoldertjes ten huize wederhelft… tot ik op het blaadje van diepvriesgigant O’Cool stootte. Men biedt daar namelijk artisanale croque-monsieurs aan. Wat is er zo artisanaal aan croque-monsieurs? Artisanale garnaalkroketten, ok maar croque-monsieurs?! Needless to say dat ik meteen in een major ranting monologue afstak tegen de wederhelft (die het overigens volmondig met mij eens is) over deze veredelde warme boterhammen.

Maar omdat ik niet geheel vijandig sta tegenover Herta (ik was in mijn kinderjaren lichtjes verslaafd aan Knackiworstjes) en omdat ze toch nog wel lekkere dingens hebben (*kuch* Knacki! *kuch*), op hun site kun je enkele receptjes vinden die er mij wel lekker uitzien.

Voor degenen die een beetje fancy-shmancy willen doen, een speciaal receptje voor croque-monsieurs met een soort van kaassausje in plaats van de gebruikelijke snee goeie ouwe/jonge hollandse:

Eerlijk gezegd hou ik het toch liever bij de euh…artisanale… croque-monsieur😉

Geef een reactie

