Robijn der Bosschen

Deadlines… ik denk dat iedereen dit fenomeen wel kent en er, net zoals mezelve, al serieus op heeft zitten vloeken.

Het stomme toeval wil dat ik er 3 op dezelfde dag heb. Eéntje daarvan is voor het vak Audiovisuele Communicatie. Het doel van dit vak is ons iets bij te brengen over films. Daarom moeten wij per 3 een paper (lees: halve encyclopedie, het rotding is ondertussen al bijna 90blz lang) schrijven over een historische film.

Hoewel ik al een heel semester zit te vloeken op de ideologie achter de film, de productieproblemen enz… blijf ik ‘onze’ film echt een prachtexemplaar vinden. Mijn 2 kompanen en ik hadden gekozen voor The Adventures of Robin Hood. Een luchtige avonturenfilm uit 1938 door Warner Bros starring Errol Flynn en Olivia de Havilland. Het is tevens de eerste film die Warner Bros in technicolor liet maken en ik moet zeggen, het is technicolor op zijn best. Ik verwachte mij aan veel te felle of fletse kleuren die onnatuuurlijk overkomen, niets was minder waar! De kleuren spatten op vrolijke wijze van het scherm en complementeren het acteerwerk van de cast.

The Adventures of Robin Hood is trouwens integraal te vinden op jouwtube, ziehier deel 1:

2 responses to this post.

  1. […] studenten slaan de handen in elkaar om samen cursussen samen te vatten (waaronder ondergetekende), Robin Hood blijft mij achtervolgen, zo ook 007 en dan heb ik het nog niet over het blokken an sich, waar ik […]

    Beantwoorden

  2. […] | Tags: examens, filth & wisdom, gogol bordello, madonna, media en school |   Nu Robin Hood mij niet meer achtervolgd en James Bond eindelijk geprint en afgegeven is, kan ik rustig aan mijn […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

