Examens = Muziek

Net als menig student zit ik momenteel te stressen boven mijn cursussen. Aangezien ik niet kan studeren met stilte, ik heb echt nood aan achtergrondgeluid of ik ga ten onder aan de interne monologen met de stemmetjes in mijn hoofd. Daarom heb ik de radio tijdens het blokken aanstaan. Niet cd’s want dan let ik gegarandeerd op welk liedje volgt op welk en kan ik de gehele cd meeblèren (weliswaar een toonladder of twee ernaast, menig gestorven componist zou zich omdraaien in zijn graf bij het horen van mijn zangstem. En menig katachtige zou mij vervoegen in het gejank).

Het voordeel aan naar de radio luisteren is dat ik nieuwe muziekjes leer kennen. En het gedacht dat daarbij volgt is, zou dat liedje een videoclip hebben, en zou die clip iets interessant of geniaal voorstellen (denk: Ok go! – Here it goes again). Dus bij Dream on van Christian Falk en Robyn dacht ik, laten we even youtube raadplegen.

De Scandinavische Robyn heeft namelijk de eigenschap een beetje excentriek te zijn (getuige de kleren en het kapsel). Wel ik moet zeggen dat Dream On eigenlijk een heel mooie clip is maar oordeelt u vooral voor uzelf

Ook de clip van het aanstekelijke Cobrastyle van Robyn vind ik wel iets hebben (en dat heeft niets te maken met de mensen die hun kleren uittrekken, jullie vetzakken!)

Geef een reactie

