Walkures en Schorpioenen

Na een fijne lesvrije week is het weer tijd om de gezellige drukte in Leuven city in te duiken.
Ik had zelfs een extra vrije dag, de prof van dienst had wat elders te doen dan ons te onderwijzen (of hij gunde ons en zichzelf nog een extra dagje). Hetzelfde geldt echter niet voor Radio Scorpio, gisteren hadden wij namelijk onze eerste redactievergadering van Scorpio Scoops. Behalve de gewoonlijke taakverdeling en onderwerpenzoektocht, werd er ook het komende event Kulturama besproken. Radio Scorpio krijgt in dit event namelijk ook zijn plaatsje, naar aanleiding van 30jaar Radio Scorpio. Op vrijdag 13 januari, omstreeks middernacht zullen een aantal dj’s 30 uur lang draaien in café Apero (oude markt, Leuven). Een aanrader voor iedereen met een uiteenlopende muzieksmaak. Be there or be vierkantje.

Een nieuw semester is pas echt begonnen na een cinema-avondje. Gisterenavond verplaatsten de wederhelft en ik zich van de redactievergadering naar de film. Wij zagen Tommeke Cruise als kolonel von Stauffenberg die een mislukte aanslag op Hitler pleegde. Toen ik voor het eerst over de filmproductie van deze heldendaad hoorde had ik er niet echt een goed gevoel bij, ik verwachtte een Amerikaanse versie van deze historische gebeurtenis, pompeus en vol overbodige actiescènes. Tot ik de trailer zag en bedacht dat ik Valkyrie misschien toch wou bezichtigen. En terecht, de film is absoluut niet pompeus, ik kon zowaar naar Tommeke Cruise kijken zonder te denken “scientology, scientology, jumping up and down @ Oprah ” en de film verveelt geen minuut. Ik verwachtte ook dat, gezien het over een complot gaat, dat de film langdradig en tergend traag zou lopen, niets is minder waar, de film hield een stevig tempo in en bleef ook niet te lang dralen in discussies tussen de mannen die Hitler van zijn troon wilden stoten voor hij Duitsland volledig naar de knoppen hielp.

One response to this post.

  1. Posted by Frederik on 13 februari 2009 at 9:36 pm

    Toch echt wel een goeie film

    Beantwoorden

Geef een reactie

