hartvormige caloriebommen en rode snijbloemen met een venijnig kantje

Oftewel mijn manier om valentijn uit te drukken.

Als men ruim twintig jaar vrijgezel is geweest komt valentijn neer op een afkeer voor dat rozige cherubijntje met pluizig witte vleugeltjes dat volgens mij bijziend moest geweest zijn. Gezien zijn pijltje in mijn geval immer doel miste.
Maar zelfs nu ik vrijgezel-af ben, kan ik het niet opbrengen aan die zeemzoeteplakkerij deel te nemen. Het idee dat je op één bepaalde, waarschijnlijk door Hallmark en consoorten vooropgestelde dag  je wederhelft een cadeautje moet geven of “iets speciaals” moet gaan doen. Daar heb ik een beetje problemen mee. Het is veel te opgelegd naar mijn goesting, spontaan is het al helemaal niet meer. Gelukkig denkt de wederhelft er ook zo over en doen wij “niets speciaals” op valentijn.

Maar voor degenen die wel een beetje in valentijnstemming willen komen, hier enkele filmpjes of trailers van liefdesverhaaltjes, zij het met een kantje af.

allereerst de geweldige serie Pushing Daisies (aanrader voor Tim Burton fans). Eén van de geweldigste scènes uit de serie: Het blonde hulpje dat verliefd is op het hoofdpersonage (die haar uiteraard niet ziet staan) zingt ‘Hopelessly devoted to you’ terwijl ze de taartenwinkel sluit, inclusief dansje.

ten tweede Tim Burton’s corpse bride

Edward scissorhands (again, burton)

Geef een reactie

