Beck toe de nainties

Gisteren was een topdag voor mij omdat:

– Ik eindelijk al mijn interviews heb voor de thesis

– Ik eindelijk nog eens uit mijn kot gekomen ben en naar Back to the 90’s in het Sportpaleis te Antwerpen ben geweest

Maar dan vooral dat laatste. Niets is geweldiger dan na een stressy week eens een dikke vette foert! tegen alles te zeggen en met wederhelft + vrienden naar een ‘goei vette fuif’ te gaan.
Wat ik mij nog het meeste herinner aan de 90’s is dat ik als tienjarig dutske naast het kastje met de bewegende beelden stond te dansen op de tonen van Patje Krimson en companen. Ik durf zelfs te beweren dat ik alle danspasjes op den duur van buiten kende. Of dat mijn meter (zij was toen in haar tienerjaren, ja ik heb een jonge meter) cassetjes met muziek opnam voor mij. Dankzij haar leerde ik onder andere deze, deze en ook deze kennen.

Back To The 90’s maakt wel duidelijk dat de jaren 90 een decennia van goede feestmuziek was. Je kon niet anders denken dan bij ieder nummer dat gedraaid werd wat voor een SCHIJF dat toen was, en nu nog steeds is. Daarmee bedoel ik niet enkel de eurodance-nummers maar ook de rockschijven zoals deze, deze en deze .
Enige ergernissen kwamen uitsluitend van de organisators. En dan voornamelijk van het loopje (denk dit met een lage mannelijke stem à la de reclames voor sensation white/black) “Antwerp are you ready?” Ja! Godverdomme ja! We zijn al drie uur klaar om te feesten, ziet ge ons niet gaan op de muziek ofzo?
Tweede ergernis was de idiote animator van sponsor MNM die tussen de acts door eens op het podium sprong en iedereen irriteerde met zijn flauwe moppen en ‘MNM is beter dan andere radiozenders’-gezeik. Dan vond ik persoonlijk de held die stiekem tot op het podium geraakt was om vervolgens door de security gesnapt te worden wel een stuk grappiger.

Maar kom, we kunnen de organisators die kleine irritaties wel vergeven. Daarvoor was het een veel te goed feestje. Voor degenen die het gemist hebben, ziehier de 90’s goeroes die op het podium stonden:

Robin S. (ondertussen een big momma maar nog steeds een stem als een klok)

2 Fabiola met de geweldige Pat Krimson (zonder Zohra weliswaar maar wel met de 2 nieuwe zangeressen)

Dr. Alban (spijtig genoeg heb ik die gemist, danku file aan de drankstand)

De Vengaboys

Mystery Guest: Alana Dante (en ze kan nog steeds in haar nauwaansluitende catsuit-pakjes!)

En mijn persoonlijke favoriet: Haddaway

One response to this post.

  1. Posted by Frederik on 7 april 2009 at 11:25 am

    heerlijk feestje! Volgend jaar terug

    Beantwoorden

Geef een reactie

