Vikingen

Tussen het uittyppen van interviews voor de t-word door, moest uw aller Lievil ook nog eens op controle voor het andere t-word (namelijk, de beentrombose die ik vorige zomer heb opgelopen). Degenen die mijn posts al een tijdje lezen weten dat uit de tests blijkt dat ik een probleempje heb in mijn stollingsfactor V ofwel factor V Leiden genoemd.

Voor de bezorgde moederkloeken hier, alles gaat oké, volgende afspraak in augustus en dan mag ik misschien van mijn pillen en steunkous (lekker sexy..) af. De prof. dr. van dienst verschafte mij nog wat uitleg over Factor V, het is namelijk een erfelijke aandoening en ik wil eigenlijk wel weten wie van die twee mij met dit heeft opgezadeld (ook een beetje omdat ik zou willen weten bij wie van de twee we extra moeten letten dat ze ook niet opeens een pijnlijk, kramperig gevoel in de beentjes hebben). Nu wat blijkt, aziaten ( als in mijn mama) hebben minder aanleg voor Factor V dan blanken (als in mijn papa). Dus ik keek al een beetje met een scheef oog richting ons pa, nuja, er is wel 1 geval van trombose in de familie van mijn moeder (toevallig rond dezelfde periode als mij), dus het zou wel eens kunnen dat het toch van mijn oosterse kant komt.

De vriendelijke mevrouw in witte jas legde uit dat scandinavië veel meer mensen met Factor V hebben en naarmate je meer naar de middellandse zee gaat, het aantal ‘soortgenootjes’ afneemt. Ze grapte erbij dat het de schuld van de Vikingen is die hier jaren geleden rovertje kwamen spelen op onze kust. Natuurlijk moest mijn zieke geest dan afdwalen naar een fragment uit de eerste show van komiek Alex Agnew. Den Alex gaf commentaar op Israel en het stupide idee om de Joden Israel te geven terwijl dat gebied bevolkt is door Palestijnen. Hij maakte de vergelijking met Scandinaviërs die ons land komen opeisen omdat ‘hun Vikingvoorvader onze voorvader hier recht in het..euh…bruine kontmondje heeft genomen, dus België is eigenlijk van hen’.

Natuurlijk kan Alex het beter uitleggen, bij deze ben ik zo lief geweest het fragmentje voor jullie op te zoeken (het desbetreffende stuk bevind zich op 4min24):

Nu de enige manier om te weten welke kant van mijn familie Factor V heeft is een bloedtest de enige aangewezen manier.

Ons pa leek daar precies niet zo happig op…achja, dan zal ik die twee maar in het oog houden op verdachte krampen enzo.

Geef een reactie

