Carlisse

Leuven zit vol leuke cafeetjes. Behalve de langste toog van Europa vindt je er ook enkele andere plekjes waar het fijn vertoeven is met een drankje in je hand. Nu ik eindelijk de foto’s van Frederik gekregen heb (ze stonden ergens op zijn harde schijf) kan ik jullie eindelijk eens één van mijn favoriete stekjes tonen (geen idee of de foto’s van mij of van Frederik zijn).

Op een hoek van het Ladeuzeplein en aan de linkerkant van de centrale universiteitsbibliotheek vindt je één van mijn favorietje cafeetjes, de Carlisse. Deze bar voelt een beetje loungy maar knus aan door de sfeervolle verlichting en de rustige muziek. De Carlisse associeer ik vooral met twee dingen: apennootjes en huisbereide ijsthee.

lichtjes-in-glas1

Naast de bar vindt je een grote jutezak met pindanootjes (nog vers in de schil) waar je naar believen een emmertje uit mag diepen. Veel te zoute pindanootjes uit een potje waar iederen met zijn vettige ‘pollekes’ al in heeft zitten graaien zal je er niet vinden (voordeel: ongezouten pinda’s = niet te snel terug dorstig worden) .

carlisse-pinda

De huisbereide ijstheetjes zijn een echte aanrader, je kan ze krijgen in drie kleurtjes maar mijn favoriet blijft de rode ijsthee. Geen flauw benul wat er juist allemaal in zit (ik vermoed jasmijn en iets fruitigs) maar het is verdomd lekkere ijsthee!

carlisse-thee1

Ohja, en je kan er ook eten😉

2 responses to this post.

  1. Posted by Frederik on 14 april 2009 at 10:34 am

    Niet te vergeten: ze serveren ook lavazza koffie. Heerlijk

    Beantwoorden

  2. Posted by bianca on 22 april 2009 at 10:58 pm

    Menukaart verandert elke zes weken, buiten de vaste blijvers. De tortilla de la casa is en blijft schitterend lekker.
    Soms is er ook een aardbeien-cocktail te verkrijgen. Onweerstaanbaar.
    En niet te vergeten de 33cc pinten zijn de goedkoopste in de buurt.(zelfde prijs als 25cc)

    Beantwoorden

Geef een reactie

