Afleidende crimireeksen (1)

Er zijn twee woorden die tijdens de examenperiode (en tijdens elke andere periode eigenlijk ook) die ALTIJD in dezelfde zin horen: blokken en afleiding. Want zonder blok geen afleiding en zonder afleiding geen blok…of zoiets…

Ik kan het écht niet helpen, maar zodra ik een cursus opensla en de eerste zin begin te lezen…ik garandeer u, nog voor ik op het einde van de alinea ben wordt ik wel door ’t een en ’t ander afgeleid. Ter illustratie zal ik het concentratie-afbouw-naar-afgeleid-zijn proces eventjes in lettervorm meegeven: *blablabla* mediagebruik bij jongeren (zin 1) *blablabla* genderverschil in leesgedrag (zin 4) *bla* oooh! shiny stuff! *prulprulprul*. En als je je laptop nodig hebt om een vak te leren..dan is het al helemaal hopeloos. Ter illustratie: *scrolscrolscrol* auteursrechten (zin 1) *scrolscrolscrol* onderscheid gemaakt tussen overdraagbare rechten en (zin 4) *scrol-bliep!* oooh! mail/ oooh! feesboek!/oooh! forum message!

Maar het ergste is toch wel als uw aller Lievil zich thuis bevindt want daar is er …(voegt u hier gerust een eng horrorfilmgeluidje à la hitchcock toe)… TELEVISIE. U kan al raden wat de gevolgen zijn: lievil voor de TV met de cursus achteloos opengeslagen op het salontafeltje naast een zak chips en een frisje. En daar wil ik het nu juist over hebben. Uw aller Lievil heeft namelijk een voorkeur ontwikkelt voor amerikaanse crimireeksen  à la CSI. Bij deze zult u mijn top 5 hier de komende dagen zien verschijnen. Dat gezegd zijnde, dit is nummer één:

1. NCIS: Een soort van CSI-team van the Navy. Waarom juist deze namaak-CSI? Een gezonde competitie op de werkvloer van het NCIS levert tal van grappige dialogen met heel wat steken onder de gordel.

Favoriete personages: Tony de filmkenner en fervente rokkenjager. Ziva, de Israelische die af en toe wat foutjes in haar engels maakt (vnl bij gezegden) en Tony zowel mentaal als fysiek onder de duim weet te houden (iets van Mossad-vechttechnieken). De gothic lab rat Abby, mijn persoonlijke heldin, hyperactief en ondanks de duistere muziek in haar labo altijd happy happy happy op het hyperkinetische af (de koffiedrankjes ‘Caf-pow’ zullen daar ook iets mee te maken hebben). McGee de geeky computerexpert (McGee..McGeek, de link is snel gelegd).

En dit zou niet het blogje van Lievil zijn zonder enig filmmateriaal:

Tony wil stoefen met zijn sixpack

Een compilatie van de foutjes in Ziva haar engels

Alle Abby scenes in aflevering 16 van seizoen 5

One response to this post.

  1. […] eerst de resterende crimireeks die ik met jullie wil delen (deel 1 hier, deel twee […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

