Afleidende crimireeksen (2)

Twee posts geleden had ik het over NCIS als één van mijn favoriete crimireeksen die mij van de examens afleiden. Nu is het de beurt aan Bones: antropologe onderzoekt stoffelijke overschotten van slachtoffers van slachtoffers samen met FBI-agent.

Antropologe Temperance ‘Bones’ Brennan kan beter met botten overweg dan met mensen, wat soms tot pijnlijke situaties leidt inzake nabestaanden interviewen of love interests. Dit in tegenstelling tot FBI-agent Seeley Booth, deze is dan ook degene die wel eens wat onenigheden met haar en haar team heeft (FBI en het Jeffersonian waar Brennan voor werkt zijn het immers niet altijd met elkaar eens). Maar toch kunnen beide het goed met elkaar vinden en lossen ze hun strubbelingen samen op. Om nog maar te zwijgen van de liefde tussen de twee, waar geen één van beiden op ingaat, ik vraag mij af hoe lang het duurt voor de makers van de serie daar op zullen in gaan.

Daarnaast zijn de hoofdrolspelers wel twee eye-catchers. Actrice Emily Deschanel (Brennan) zal wel menig mannenharten harder doen slaan. Zij is één van de vrouwen waarbij ik immer denk:’ damn! ik wou dat ik er zo uitzag!’ En David Boreanaz (Booth) deed menig tienermeisjes hun harten sneller slaan toen hij nog in Buffy the vampire slayer speelde (waaronder uw aller Lievil, en dit beken ik zonder enige schaamte) en meneer slaagt daar nu nog steeds in.

Nog een kleine uitsmijter: de serie is lichtjes gebaseerd op het leven van een forensisch antropologe die als producer voor de serie werkt en erop toeziet dat er geen onmogelijke dingen gebeuren als het op beenderonderzoek aan komt.

2 responses to this post.

  1. Posted by Frederik on 11 juni 2009 at 9:06 pm

    Heerlijk cover van die dvd reeks. Bones is echt zo een van die reeksen die er tussen al die csi spin offs tussenuit steekt. Echt wel fijne reeks

    Beantwoorden

  2. […] Nu eerst de resterende crimireeks die ik met jullie wil delen (deel 1 hier, deel twee daar) […]

    Beantwoorden

Geef een reactie

