Afleidende crimireeksen (3)

Nu de examens voorbij zijn kan ik mij weer volledig op mijn blogje storten. Ik moet eerlijk bekennen dat het einde van de examens mij niet enkel blij maakt maar mij ook een beetje droevig stemt. Het zijn (hopelijk) de laatste examens die ik op de KULeuven afleg (hout vasthouden graag). Maar meer daarover later, als ik definitief uit mijn kotje vertrek en het sentiment en de nakende nostalgische gevoelens een hoogtepunt bereiken.

Nu eerst de resterende crimireeks die ik met jullie wil delen (deel 1 hier, deel twee daar)

De derde reeks is een reeks die, in mijn oogjes, zwaar ondergewaardeerd wordt: Numb3rs.
In deze reeks helpt een mathematisch genie zijn broer, die FBI-agent is, aan de hand van wiskundige mambo-jambo om allerlei misdaden op te lossen. Leuk detail: de gebruikte formules en vergelijkingen hebben in real life verschillende misdrijven opgelost. De cast wordt daarvoor bijgestaan door echte wiskunde-pro’s.

Bij deze een kort fragmentje waar Charlie (de wiskundeman) een college wiskunde voor dummies geeft:

En voor de Applegeeks onder jullie heeft Numb3rs speciaal een promofilmpje in Appelstijl gemaakt:

Geef een reactie

