Nurgels en Nimbussen

Ok. Ik geef het toe. Ik ben een Harry Potter-freak. Ik ken de boeken/films van voren naar achter en van achter naar voren, van links naar rechts en rechts naar links, van boven naar onder en van onder naar boven. Ik ben zelfs zo HP-geeky dat ik grijs haar krijg als ik de wederhelft betrap op een fout antwoord op een Harry Potter quiz op feestboek. jahaa..zo geeky ben ik…

Het spreekt voor zich dat uw aller Lievil de wederhelft zo snel mogelijk naar de zesde Harry Potter film heeft gesleurd (het scheelde niet veel of ik de levicorpus-vloek op hem uitgeprobeerd om hem als een balon aan een koortje de cinemazaal in te smokkelen. Spijtig genoeg ben ik geen heks.). Een recentie zal ik jullie maar besparen. Ik ga alleen even zeggen dat ik het de minst Potterachtige film van de reeks vind maar daarom is hij juist goed. Door de nadruk te leggen op de pubergevoelens (lees: hormonen) van de hoofdpersonages, wat een goede aanloop is voor de volgende twee films. Harry Potter en de halfbloed prins  toont voornamelijk aan dat de hoofdpersonages ouder, verantwoordelijker en volwassener worden. En met andere woorden klaar zijn om de strijd tegen Hij Die Niet Genoemd Mag Worden aan te gaan. Er zijn echter enkele subplots die ik wel mis. Hoe Remus en Tops een stel worden bijvoorbeeld.

Anywho voor de geïntereseerden heb ik op jouwtube een behind the scenes gevonden:

En nog even dit: Ik mag dan wel een HP-freak zijn maar, bij Merlijns ongewassen onderbroek, deze mensen zijn mij toch net iets te geeky!

2 responses to this post.

  1. Posted by Frederik on 4 augustus 2009 at 7:51 pm

    Euh die mensen menen dat dus echt. En ik vond mensen die naar comic of sci- fi beurzen gingen en zich verkleden als darth vader geeky

    Beantwoorden

  2. Posted by pcuser1961 on 6 augustus 2009 at 9:23 am

    Ik ben helemaal geen HP fan..Maar ja, voor elk wat wils hé..Keek vroeger wel naar Star-Trek en al die andere nonsens,haha

    Fijne donderdag

    Beantwoorden

Geef een reactie

