Dontcha!

De Macbookpro ligt nu al verscheidene weken op mijn schoot en ik moet zeggen dat ik er supertevreden over ben.

Ik was eigenlijk van zin direct een blogpostje te schrijven van zodra Macmac door UPS voor mijn deur gedropt werd maar bij nader inzien had ik toch niet veel goesting om een lofrede rond Apple op jullie los te laten. En gezien mijn leventje de laatste weken zeer saai is gebleken is mijn blogje bijgevolg een beetje doods geweest.

Maar om de verveling te verdrijven zijn er gelukkig blogs van andere mensen. Zo kwam ik op de blog van Mixtape Maestro een interessante cover tegen. U bent allen wel bekend met de stoeipoezen van de Pussycat Dolls die enkele jaren geleden doorbraken met het nummer ‘Dontcha’ en de bijhorende clip alwaar de dames, die overigens meer danseres dan zangeres zijn, over motorkappen kronkelen in weinig verhullende klederen. Nu de meerderheid van de mannelijke bevolking vindt deze dames wel heel ‘miauwkens’ en zeker bij dit sexy nummer.

Colbie Caillat is dan eerder het gedroomde meisje voor de jongens die zich eerder aangetrokken voelen tot een girl-next-door. Geen sexy outfitjes en heel poppy muziek die meer over liefde dan lust lijken te gaan leidt dan weer voor deze dame tot een hoge appreciatie van de vrouwelijke bevolking. Beeldt u nu in dat de brave Colbie Caillat bovengenoemd nummer covert. In eerste instantie zou het een unlikely event lijken. Maar toch vind ik de versie van Colbie Caillat een hoger miauwkens-gehalte hebben. Dit voornamelijk door de iets wat hese, soul-ish stem van Caillat die voor een meer suggestieve sfeer zorgt in het nummer,  in tegenstelling tot de directe lustige sfeer in de versie van de Pussycat Dolls. Persoonlijk ben ik niet zo’n fan van Caillat maar deze cover kon mij toch wel bekoren maar oordeelt u vooral zelf:

En om jullie geheugen eens op te frissen hier de clip van de stoeipoes poppen:

Wat ik echter niet wist, maar wat Mixtape Maestro wist te vertellen, is dat het nummer origineel door ene Tori Alamaze werd gezongen. De stoeipoezen hebben het praktisch volledig overgenomen.

One response to this post.

  1. Posted by pcuser1961 on 17 september 2009 at 4:31 am

    Als je pc al weken op je schoot ligt moet dat pijn beginnen doen ,haha

    Fijne donderdag

    Beantwoorden

Geef een reactie

