Where’s my interweb?!

Vandaag heeft uw aller Lievil haar eerste dag op de studio in A’pen met haar wederhelft gespendeerd.

Nu de meubeltjes er staan en alles spic en span is (bij deze kijk ik nog even met een kwade blik richting Nederland en vervloek de letterlijk vuile vorige huurders) begint het toch een wat knusser plaatsje te worden. We hebben zo goed als alles wat we nodig hebben. Behalve één cruciaal iets. Internet.

Bij deze besef ik dat ik zowaar internetverslaafd ben. Ik heb vandaag meermaals gedacht ‘hm..laat ik dat even opzoeken op het..ah nee..wacht..dat hebben we niet’ gevolgd door een pruil en hulpeloze puppyblik. Het is zelfs zo ver gegaan dat ik dacht een rustig cafeetje te zoeken met gratis wifi (à la Coffee Link in Leuven ) en dacht ‘hm..laat ik even opzoeken in welke straat ik zoiets kan vinden’. Uiteraard kan ik niet opzoeken waar ik internet kan vinden zonder internet te hebben. Oh ironie.

Gelukkig heeft de wederhelft tijdens een wandelingetje een café met wifi gevonden. (Uiteraard, anders zat u nu niet op uw luie krent mijn blog te lezen). Verbazingwekkend hoe zeer onze maatschappij van het internet afhankelijk is. Het is een soort van heilige-swami-die-alle-antwoorden-weet geworden.

Er zijn echter enkele nitwits die geen flauw benul van een internet hebben. Luistert u maar even naar de heer ‘is this an internet?’Clarkson op dit filmpje.

De goede luisteraar heeft natuurlijk door dat dit gespeeld is. Uiteraard is Clarkson geen nitwit die het internet niet kent. Kijkt u maar naar dit filmpje:

Geef een reactie

