Alice in Photoshopland

Ik heb nog geen schoolopdrachten op mijn blogje gepost, laat ik daar eens verandering in brengen.

Tot nu toe zijn de opdrachtjes die wij voor onze vakken moeten maken niet bepaald baanbrekende werkjes. Maar deze vond ik toch wel de moeite om te  delen. Voor het vak Photoshop1 moesten uw aller Lievil en haar waarde collega-postgraduaatjes een fotomontage bricoleren geïnspireerd op het werk van David Lachapelle. In het lang uitgelegd: surrealistische dingen, felle kleuren, een flinke dosis kitsch staat zeker niet mis. Het controversiële aspect van Lachapelle zijn werk zag onze docente liever niet. Of om het met haar woorden te zeggen: “Ik zou liever niet van mijn stoel donderen als ik jullie werkjes open op mijn computer.” Dus een fotomontage geïnspireerd op een brave Lachapelle.

Het duurde een tijdje voor er een gloeilamp spaarlamp boven mijn poezelige hoofdje brandde. Maar algauw kwam ik op een soort van Alice in Wonderland conceptje uit (mocht u nu nog niet doorhebben dat ik wel zo een beetje een Alice in Wonderland-freak ben, dan moet u nog eens deze post doornemen en verwacht u almaar aan een review van zodra Tim Burton’s Alice in wonderland uit is). De opdracht bestond uit: 1 zelf gefotografeerde achtergrond, 2 zelf gefotografeerde elementen waarvan een zelfportret en 2 elementen van het interweb gepikt. Bij deze bedank ik de wederhelft voor het uitlenen van zijn materiaal en om technische hulpdienst te spelen (dingen als sluitertijd, ISO waarden e.d. aanpassen, daar ben ik nog niet zo goed mee weg als hij).

Het eerste resultaat ziet u hier. Uiteraard kwam ik op het idee mijn eigen Pluizenbal als de Cheshire Cat in te kleuren. Maar toen wees de docente mij erop dat een kat heel moeilijk is om deftig uit te snijden en je bijgevolg zal zien dat hij er op geplakt is.

Dus met spijt in het hart verving ik mijn Pluis voor een ander element. Namelijk een melkkannetje (verwijzend naar the teaparty met the mad hatter), ik vind het persoonlijk maar een magere substituut voor Pluis maar tijdsgebrek enzo. Verder nog op aanraden van de docente een inner glow op mijn magic mushrooms en een outer glow op mezelve om de feërieke sfeer te vergroten.

Geef een reactie

