Den tijger viert valentijn

Eén ding wat ik wel fijn vind aan een hogeschool tegenover de unief: krokusvakantie. Het tweede semester van mijn postgraduaat is al een stuk minder druk dan het eerste. Desalniettemin heb ik toch redelijk wat werk “voort school” te doen deze vakantie. Allereerst moet uw aller Lievil een Flashgame maken geïnspireerd op een zelfgekozen film, ten tweede een ontwerp voor een online magazine maken in photoshop voor 3 verschillende doelgroepen beginnende bij senioren, ten derde is er Project 1 wat een doelgroep- en communicatieanalyse van een winkelketen inhoudt plus nog 3 navigatie iconen voor desbetreffende keten. Met andere woorden uw aller Lievil weet wel wat te doen deze week.

Maar daar wou ik het even niet over hebben. Waar ik het wel wil over hebben is nieuwjaar. Het Chinees nieuwjaar. Dat valt toevallig dit jaar op dezelfde dag als valentijn. De wederhelft en mezelve zijn daar niet echt rouwig om gezien wij valentijn niet vieren (wij vieren nu eenmaal geen Hallmark Holidays). Daarom begaven wij ons richting Landingsbaan 18 voor het jaarlijks eetfestijn gepland door De Chef a.k.a. ‘mijn mama’ a.k.a. ‘ons ma’. Wij houden ons eigenlijk niet echt aan tradities, het is eerder één groot eetfestijn waar ons ma natuurlijk, zoals gewoonlijk, eten maakt voor een gans leger (terwijl er maar 6 gasten zijn). Met menig foodbaby tot gevolg. En het helpt niet als De Generaal a.k.a. ‘mijn papa’ a.k.a. ‘ons pa’ twee gigantische galetten van taarten als dessert voorzien heeft. Uw aller Lievil zit haar foodbaby (zo’n 7maand zou ik zeggen) nog altijd te verwerken.

Het jaar van de tijger wordt ingezet in een Zuid-Koreaanse zoo door een tijgerwelpje in een speciaal kleedje te steken (alsook enkele pingu’s). Nu nog wachten tot Paris Hilton haar chihuahua over de haag smijt en door L.A. flaneert met een tijger in roze outfit. Bekijk het fimpje hier.

En om te bewijzen dat oude chinese draken mee zijn met hun tijd:

Geef een reactie

