Afgestudeerd

Het is ondertussen al een tijdje vakantie voor de studenten onder ons. Ik had mezelf beloofd om snel nog eens te bloggen over wat ik nu juist het afgelopen jaar allemaal gedaan heb. Het was echter moeilijker dan ik dacht voor mezelf om mijn eigen blog te bekijken na het laatste bericht over Sophie. Maar het leven gaat door en om door te gaan wil ik even terugblikken op het voorbije en tevens mijn laatste academiejaar.

Het voorbije jaar heb ik veel bijgeleerd. Ik heb niet enkel websites leren bouwen, ik heb ook geleerd hoe SEO en usability een intrinsiek deel zijn van een goed werkende website. Daarover kan ik niet meteen iets tonen maar wel over wat mijn medestudenten en ik geleerd hebben op vlak van Photoshop en Illustrator (Flash is dan weer wat moeilijker om op deze blog te posten). Hieronder vinden jullie enkele voorbeelden die ik het tonen waard vind:

Photoshop

Afbeelding1: Maak een header + navigatie voor een website gebruik makend van een textuur
Afbeelding2:  Design een website met als doelgroep kinderen
Afbeelding3: Design een website met als doelgroep mannen

Illustrator

Afbeelding4: Maak een logo voor een zelfgekozen fictief bedrijf
Afbeelding5: Maak een voorwerp na met de mesh tool
Afbeelding6: Maak een schaakbord met 3 schaakstukken en enkele andere voorwerpen in 3D

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Nu het studentendeel van mijn leven afgesloten is, wordt het tijd om de volgende deur te openen. Of ik een job in (web)design of -development zal rollen valt nog te zien, wie weet kom ik de job van mijn leven tegen in een totaal andere sector, who knows. Wat ik wel weet is dat ik er zin in heb om mijn eigen centjes te verdienen en volledig op eigen benen te staan. Hopelijk duurt de zoektocht naar vast werk niet al te lang.

Geef een reactie

