Appletje 6

Tussen mijn werkuren door heb ik wel eens tijd om het internet af te schuimen. En laat ik nu toevallig op de website van Apple stuiten en geheel tegen mijn verwachtingen nieuwe apparaatjes op mijn scherm zien verschijnen. Uw aller Lievil was al helemaal vergeten dat meneer Jobs en consoorten druk bezig waren met de nieuwe generatie iPods. I blame the work en een omgeslagen leefritme.

Groot was dus mijn jolijt om toevalligerwijze te ontdekken dat de nieuwe nano, shuffle en touch bekendgemaakt waren. De meest opvallende transformatie is toch die van de iPod nano: iets groter dan de nieuwe shuffle maar met een touchscreen. Hoewel ik zowat popel om zelf eens zo een mini touchscreen ding in mijn ‘pollekens’ te hebben stel ik mij toch wat vragen bij de handigheid van zo een klein touchscreen. Dat het schermpje juist groot genoeg is voor een ‘tap or sweep’ is volgens Apple juist een voordeel. Ik zie mezelf eerder, in alle accident proneness, de verkeerde sweeps & taps uitvoeren wat tot redelijk wat frustraties kan leiden. Hoewel de dame op het filmpje op deze link wel toont dat het multitouch systeem goed werkt.

De iPod touch op zijn beurt heeft zo op het eerste zicht qua uiterlijk weinig veranderingen ondergaan. Maar ik ben wel verheugd om een lensopening op de achterkant van de iPod touch te zien. Ik was namelijk van zin om dit jaar een gsm met multitouch functie en een iPod touch te kopen, als vervangoplossing voor een iPhone, die mij toen toch wat duur leek voor een arme student. Door het gerucht van een nieuwe iPod touch mét videofunctie heb ik dan toch even gewacht met een iPod te kopen. Dat het dan nog HD video zou zijn zorgt ervoor dat ik hier ongeduldig op mijn bureaustoeltje zit te wippen.

Desalniettemin vraag ik me nu toch af of ik niet evengoed een iPhone kan kopen, de arme student heeft namelijk plaats gemaakt voor de onafhankelijke jongedame die haar eigen brood verdient. En als ik nu volledig eerlijk ben, mijn gsm laat toch (heel) wat te wensen over qua gebruiksvriendelijkheid en de calibratie van het touchscreen is niet echt bepaald je dat. Dilemma Dilemma Dilemma…

UPDATE: Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor een iphone 3GS van 8GB (de Iphone4 leek mij toch nog iets te duur naar mijn goesting). Nu is het enkel nog wachten op mijn simkaart van Mobile Vikings.

Geef een reactie

